Onderdelen.
U heeft iets leuks gezien in een vakblad, of op het internet. Of het nou gaat om een instrument of onderdeel, er is veel te koop op gitaargebied.
Heel veel. Om kort te gaan, te veel. Maar omdat het internet mega-groot is, weet u niet meer waar u dat leuke onderdeel hebt gezien. Of u heeft niet de mogelijkheid om het via internet te bestellen. Of u denkt, laat ik dat maar eens aan Stegers Gitaar Service vragen, dan gun ik Stegers de winst, jammer voor mij want die is er niet altijd.
Voor u bestellen is soms lastig; Ik doe niet met alle groothandels en importeurs zaken. Dus is de kans groot dat uw gekozen item niet in een pakket zit van een van mijn leveranciers. Ga ik het bestellen bij een andere winkel dan heb ik geen winstmarge. Grote internetwinkels zoals Bax, Thomann en Gear4Music hanteren prijzen die bijna net zo laag zijn als inkoopprijzen bij groothandels waar ik klant bij ben. Om andere redenen bestel ik NIET bij Bax en Gear4Music. Bij Thomann soms wel. Omdat er veel tijd gaat zitten in accounts aanmaken, en dus bestellen bij zomaar een winkel, schiet niet meer op. Het gebeurt te vraag dat mensen zoiets vragen. Er gaat dus tijd verloren hier, vervolgens de problemen en zorgen: Klopt het groene "op voorraad" vakje wel? Klopt de levertijd wel? Enz. Niet dus! Zoals u weet zijn er veel problemen met pakketdiensten. Daar ga ik niet tussenin zitten sorry.
Vroeger kon je nog wel een paar SeymourDuncan en Dimarzio pickups op de plank leggen. Er was niet zoveel keus toen, heerlijk! Maar nu zijn er triljard verschillende pickups te koop zowel merken als types, die ziet u op het internet. Mag u gewoon zelf bestellen en kopen. Vind ik niet erg. Mij het laten inbouwen doe ik graag. Ik kan ze echt niet allemaal op de plank leggen, (maar er ligt altijd wel iets hoor).
Dus nogmaals:
Ik doe als kleine ondernemer zaken met een stuk of 10 groothandels. Die jawel, ook elementen in hun pakket hebben en hadden want het wisselt nog al eens. Bij zo'n groothandel bestel ik dan, heb ik een kleine winstmarge, kan ik een keer een biefstukje kopen ipv slavinkje.
Ik kan echt niet zomaar voor elke klant, voor elke onderdeeltje, bij weetikveel welk internetsjoppie een account aanmaken. Ik zit dan complete dagdelen achter de pc. Is echt geen tijd voor. Stel dat zoiets maar één keer per jaar voorkomt, dan natuurlijk wel. Maar ik krijg bijna dagelijks soortgelijke vragen. En personeel is verschrikkelijk duur…
Het is dus voor u goedkoper en vaak sneller om zelf te bestellen; Gaat het om producten van buiten de EU dan is mijn policy nóg scherper; De douane “pikt” een ondernemer zoals ik er tussen uit. Bingo, 45 euro heffing er bij, op een relatief goedkoop dingetje. U als particulier glipt vaker door de mazen van de douane.
Internetconcurrentie is de grondslag voor deze uitleg. Er zijn vele internetshops, oa Tonefactory, Guitarsupplies, Thomann en LordOffTheStrings, en Bax shop.
In de links pagina vind u groothandels waar ik wel zaken mee doe.
Heel veel. Om kort te gaan, te veel. Maar omdat het internet mega-groot is, weet u niet meer waar u dat leuke onderdeel hebt gezien. Of u heeft niet de mogelijkheid om het via internet te bestellen. Of u denkt, laat ik dat maar eens aan Stegers Gitaar Service vragen, dan gun ik Stegers de winst, jammer voor mij want die is er niet altijd.
Voor u bestellen is soms lastig; Ik doe niet met alle groothandels en importeurs zaken. Dus is de kans groot dat uw gekozen item niet in een pakket zit van een van mijn leveranciers. Ga ik het bestellen bij een andere winkel dan heb ik geen winstmarge. Grote internetwinkels zoals Bax, Thomann en Gear4Music hanteren prijzen die bijna net zo laag zijn als inkoopprijzen bij groothandels waar ik klant bij ben. Om andere redenen bestel ik NIET bij Bax en Gear4Music. Bij Thomann soms wel. Omdat er veel tijd gaat zitten in accounts aanmaken, en dus bestellen bij zomaar een winkel, schiet niet meer op. Het gebeurt te vraag dat mensen zoiets vragen. Er gaat dus tijd verloren hier, vervolgens de problemen en zorgen: Klopt het groene "op voorraad" vakje wel? Klopt de levertijd wel? Enz. Niet dus! Zoals u weet zijn er veel problemen met pakketdiensten. Daar ga ik niet tussenin zitten sorry.
Vroeger kon je nog wel een paar SeymourDuncan en Dimarzio pickups op de plank leggen. Er was niet zoveel keus toen, heerlijk! Maar nu zijn er triljard verschillende pickups te koop zowel merken als types, die ziet u op het internet. Mag u gewoon zelf bestellen en kopen. Vind ik niet erg. Mij het laten inbouwen doe ik graag. Ik kan ze echt niet allemaal op de plank leggen, (maar er ligt altijd wel iets hoor).
Dus nogmaals:
Ik doe als kleine ondernemer zaken met een stuk of 10 groothandels. Die jawel, ook elementen in hun pakket hebben en hadden want het wisselt nog al eens. Bij zo'n groothandel bestel ik dan, heb ik een kleine winstmarge, kan ik een keer een biefstukje kopen ipv slavinkje.
Ik kan echt niet zomaar voor elke klant, voor elke onderdeeltje, bij weetikveel welk internetsjoppie een account aanmaken. Ik zit dan complete dagdelen achter de pc. Is echt geen tijd voor. Stel dat zoiets maar één keer per jaar voorkomt, dan natuurlijk wel. Maar ik krijg bijna dagelijks soortgelijke vragen. En personeel is verschrikkelijk duur…
Het is dus voor u goedkoper en vaak sneller om zelf te bestellen; Gaat het om producten van buiten de EU dan is mijn policy nóg scherper; De douane “pikt” een ondernemer zoals ik er tussen uit. Bingo, 45 euro heffing er bij, op een relatief goedkoop dingetje. U als particulier glipt vaker door de mazen van de douane.
Internetconcurrentie is de grondslag voor deze uitleg. Er zijn vele internetshops, oa Tonefactory, Guitarsupplies, Thomann en LordOffTheStrings, en Bax shop.
In de links pagina vind u groothandels waar ik wel zaken mee doe.